h1

Jeg Liker Muezzinens Adhan

januar 14, 2009


Emblem of the Istanbul Metropolitan Municipality

Jeg var i Istanbul for 10 år siden og bodde mer eller mindre vegg i vegg med Den Blå Moskeen i Sultanahmet-området. Istanbul rocks, but you knew that from before…

Kultursjokket inntraff kl.05:00 dag nummer to da de SYKT store høytalerne knappe 20 meter unna fikk glasset i hotellvinduene, som stod åpne, til å dirre. Dette var det vi hørte:

Adhan

Adhan er MuezzinensCall to Prayer

Jeg ser jo rødt straks noen vifter med rettferdig religiøs harme, så jeg ser for meg at dette er en dritfin måte å sette i gang et DJ-set på…

/Kenneth Tangnes

Legg igjen en kommentar

