h1

Jeg Liker Cinnamon Warmer

desember 16, 2008

_atet1cinnamon1003_jp_5274d

Foto: Trygve Indrelid

Cinnamon Warmer har vel vært årets cocktail for min del. Dette betyr ikke at jeg har kuttet ut de andre favorittene. Det betyr bare at jeg har drukket mer…

Ingredienser:

3 ½ cl calvados
1 ½ cl brun rom
1 dl klar eplejuice
2 cl frisk sitronsaft
3 tynne skiver frisk ingefærrot
1 ts klar honning
3 nellik
1 kanelstang
En tynn, lang skallremse fra sitron og appelsin

Stikk tre nelliker i en appelsinskallremse. Ha ingrediensene, inkludert appelsinskallremsen med nelliker, i en kjele og varm sakte opp. Når det hele er skikkelig varmt, uten å ha kokt, har du det over i stort glass som tåler varmen.

Bruk appelsinskallremsen med nelliker som pynt, sammen med en kanelstang og gjerne en strimmel av sitronskall. Du kan eventuelt smake til med en ekstra ladning honning rett i glasset.

Det som er spesielt bra med denne cocktailen, i mine øyne, er at du kan lage en stor batch og servere mange uten altfor mye styr…

Og siden det er mandag skåler vi altså for våre skip til havs!

/Kenneth Tangnes

Legg igjen en kommentar

