h1

Jeg Liker Arbeidsklær Som Mote

november 24, 2008

Har sagt det før og sier det gjerne igjen: Tradisjonelle arbeidsklær er cool! Helt siden Tokyo for fem år siden hvor jeg tilfeldigvis kom innom en forretning som hadde spesialisert seg på Brannmannsklær for de hippere enn hippeste Harajuku/Shinjuku kidsa har jeg hatt en forkjærlighet for denne typen tekstiler. Helt nøytrale, tåler juling, strippa for merker og symboler (og andre vestkantfenomener), og kun de som skal skjønne det skjønner det.

Nå er også LA Times, The New York Times og The Observer enige! Gamle og tradisjonsrike amerikanske arbeidsklær er godt på vei tilbake! Via ACL. Det finnes jo nok av norske travere å ta av også, så jeg spår at det i løpet av et par års tid er å se på norske gater også…

Mitt beste tips er denne klassiske fiberpelsjakka med tommelhull for sveisere fra Fristads:

e-p-762

Jeg anbefaler å bruke jakka med pelsen inn og å fjerne de få merkene som finnes. Perfekt for sykling på våren og høsten med en enkel trøye under. Jeg måtte bestille fra England, men det finnes utsalg i Oslo også…

Jeg er skyldig Einar I.E. og Adrian N. en takk for inspirasjonen til denne jakka. Takk!

/Kenneth Tangnes

Legg igjen en kommentar

