h1

Jeg Liker Buzz Rickson

november 21, 2008

For å fortsette litt til in the vein of William Gibson. Buzz Rickson har vært en av mine favoritter de siste årene. Det er de samme som står bak Sugar Cane denim, for de som fortsatt er opptatt av denim og det er man jo alltid. Og tydeligvis er de en av W. Gibsons favoritter også. De har i hvert fall gitt ut en spesiell kolleksjon sammen og det inspirert av Gibsons ‘Pattern Recognition’ og ‘Spook Country’. Jakkene er helt ‘feil’ i forhold til motene slik de er nå og dermed er de helt riktige i mine øyne… Her er mine favoritter:

Først den alltid klassiske MA-1 jakka:

pattern-recognition-ma-1-buzz-rickson-x-william-gibson

Den like klassiske M-65 jakka:

pattern-recognition-m-65-buzz-rickson-x-william-gibson

Inne i jakka er det stint med referanser til boka ‘Pattern Recognition’ – F.F.F (Footage/Fetish/Forum), Cayce Pollard Unit, Soul Delay, Secure The Perimeter.

Det ble også laget en sort L-2B jakke med Blue Ant Tokyo på innsiden av jakka. Blue Ant er også en referanse til bøkene.

br1

Helt til slutt tar jeg med en annen jakke fra Buzz Rickson – nemmelig en klassisk Pea Coat. Jeg har alltid likt Pea Coats og det finnes jo MANGE å velge mellom. De aller fleste har blitt fashionifisert og dermed ødelagt. Dette er slik jeg liker det:

pre-ww2-navy-pea-coat

Tett opptil originalen og ikke noe tull…

Fåes kjøpt fra Self Edge, History Preservation Associates eller Rakuten

Morsomst å bestille fra History Preservation Associates! Når jeg bestilte en Sugar Cane-skjorte derfra i 2006 måtte jeg fakse inn bestillingen og det tror jeg fortsatt er greia, selv om de har mail…

/Kenneth Tangnes

One comment

  1. […] utgave, #12, er rett og slett veldig bra! Artikler om Red Wing, Gitman Bros, Take Ivy Revisited, M-65 jakkas historie, […]



Legg igjen en kommentar

