h1

Jeg Liker Tradisjonsrike Produkter

oktober 31, 2008

Såpe.

Jeg var i Tokyo for fem år siden og av alle ting trengte jeg en såpe. I Japan dusjer man rett før man legger seg om kvelden, så jeg hadde ikke så mange valgmuligheter så sent på kvelden. Det letteste var derfor å stikke innom den lokale butikken og plukke med en eller annen såpe. Ikke noe fancy, bare noe jeg kunne bruke til jeg fant noe bedre. Den jeg tok med meg var “Kama-dashi Ichiban Sekken”. Jeg husker fortsatt hvor overrasket jeg var over hvor bra såpen var. Og ikke minst hvor kul jeg syntes innpakningen var.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å få tak i denne såpen og satte i gang en liten research på nett. Det viser seg at denne såpefabrikanten har holdt på i 85 år og har kun to forskjellige produkter. Snakk om å finne sin greie og holde seg til det! Tohoku Sekken Sato Kojo.

Yoshinori Sato
Født i Sendai, Miyagi. Andregenerasjons direktør av Tohoku Sekken Sato Kojo.

Les mer i PingMag MAKE. Et fantastisk magasin om denne typen produkter.

Jeg fant selvsagt ut hvordan jeg får tak i såpa. Anyone interested?

Kenneth Tangnes

Legg igjen en kommentar

